FAQ

Zapoznaj się z najczęściej zadawanymi pytaniami, dotyczącymi transakcji zawieranych za pośrednictwem Giełdy Wyrobów Domowych.

Jestem sprzedającym
Jakie informacje powinien zawierać opis oferowanego przez Ciebie produktu?

W ogłoszeniu opisz rodzaj produktu, podaj jego cechy, ewentualne wady lub cechy szczególne, oferowaną gramaturę – ilość, cenę, mile widziane jest także zdjęcie, które pomoże kupującym podjąć decyzję. Pamiętaj o podaniu lokalizacji odbioru.

Jak dodawać ogłoszenia?

W pierwszej kolejności zarejestruj się w portalu wypełniając dokładnie wszystkie wymagane pola. Jeśli wszystko wykonałeś prawidłowo, zostaniesz zarejestrowany, a dzięki podaniu dokładnego adresu, na mapce zostanie oznaczone miejsce Twojego zamieszkania. Zaloguj się i zapoznaj z panelem Moje konto. Jeśli trzeba, popraw swoje dane wprowadzone podczas rejestracji - to ułatwi z tobą kontakt. Sprawdź swój adres – znacznik na mapie wskaże twoją lokalizację. Teraz czas na dodanie ogłoszenia. Wejdź w zakładkę Dodaj ogłoszenie. Wypełnij dokładnie wszystkie wymagane pola, w czym pomogą gotowe propozycje wyświetlane w rozwijanych panelach. Nie musisz dodawać własnych zdjęć, gdyż każda podkategoria ma automatycznie przyporządkowane zdjęcia zawarte w naszym banku zdjęć. Jeśli jednak masz swoje, co na pewno uatrakcyjni i uwiarygodni Twoją ofertę, wybierz zdjęcie lub zdjęcia produktów ze swoich zasobów, starając się o to, żeby obrazowały ich faktyczny wygląd, zrób jak najdokładniejszy opis i umieść go na stronie. Z chwilą publikacji, oferta będzie dostępna dla wszystkich użytkowników portalu. Czekaj na zainteresowanie i finalizuj transakcję.

Jak finalizować transakcję?

Ponieważ na GWD możliwy jest tylko odbiór osobisty (w miejscu zamieszkania, na targu lub bazarze), finalizacja transakcji odbywa się w momencie odbioru towaru przy jednoczesnym uregulowaniu przez kupującego należności w gotówce.

Jak powinna przebiegać współpraca pomiędzy stronami?

Odpowiedz kupującemu na nurtujące go pytania – im więcej o Twojej ofercie wie przed zakupem, tym większa szansa, że towar spełni jego oczekiwania i nie będzie problemów, związanych ze złym zrozumieniem oferty. Pamiętaj o ludzkiej życzliwości – na GWD chcemy ułatwiać sobie życie i wzajemnie pomagać.

Jestem kupującym
Boję się zostać oszukany. Jak uniknąć ewentualnych strat?

Oferujemy na razie wyłącznie sprzedaż bezpośrednią, bez możliwości wysyłki – to bardzo bezpieczna forma współpracy. Przed zapłaceniem oglądasz produkt i widzisz dokładnie, co kupujesz. Ponadto, dokładamy starań, aby zakupy były pewne, weryfikujemy ogłoszenia, ale może się zdarzyć, że coś nam umknie. Dlatego staraj się nie korzystać z przesadnie okazyjnych ofert za bezcen i jeśli masz podejrzenia, że oferta może być nieuczciwa – zgłoś nam ten fakt. Zapytaj o opinię innych użytkowników i sprawdź kartę sprzedającego – pozytywne opinie świadczą o jego uczciwości.

Wybór produktu
Jak kupować na giełdzie?

Oferty wybieraj starannie, zadaj wszystkie pytania, obejrzyj zdjęcia, przeczytaj opisy – upewnij się, że to właśnie towar, którego szukasz. Szanujemy tu swój czas i siebie nawzajem. Staraj się nie zwodzić sprzedającego, doprowadzając do sytuacji, w której nie sprzeda swojego produktu innym, a Ty po czasie zmienisz zdanie i w efekcie zostawisz sprzedającego na przysłowiowym lodzie.

Czy sprzedającym ktoś narzuca cenę?

Nie, sprzedający wystawiają swoje produkty, wyceniając je na podstawie swoich własnych kryteriów. Są to raczej kryteria rynkowe i takie też są ceny. Jeśli jednak masz zastrzeżenia odnośnie konkretnej oferty i jej ceny, albo chciałbyś zakupić większą ilość i ubiegać się o rabat – porozmawiaj o tym ze sprzedającym. Cena jest kształtowana przez wolny rynek, a sprzedający zwykle starają się, aby ich oferta była konkurencyjna.

Dokonanie transakcji
Jak formalnie przebiega proces zakupu?

Z dostępnych i interesujących Cię produktów, wybierasz ten, który chciałbyś kupić, kontaktujesz się ze sprzedającym i ustalacie warunki oraz miejsce i czas odbioru. Po ich obustronnej akceptacji, kupujący odbiera towar w umówionym ze sprzedającym miejscu, dokonując jednocześnie zapłaty gotówką.

Czy istnieje możliwość reklamacji – zwrotu towaru?

Te kwestie dokładniej reguluje charakter poszczególnych ogłoszeń, nie każdy towar jest objęty możliwością zwrotu. Jeśli jednak potrzeba zwrotu wynika z tego, że produkt zupełnie nie pokrywa się z tym, co deklarował sprzedający i jakieś jego cechy zostały ukryte, możesz polubownie znaleźć wraz ze sprzedającym porozumienie i zwrócić produkt, otrzymując zwrot poniesionych kosztów. Nie czuwa jednak nad tym regulamin i przepisy, a jedynie ludzka uczciwość, którą zostawiamy w rękach użytkowników.

Środki ostrożności
Jak nie dać się oszukać?

Zwracaj uwagę na to, co zdaje się być podejrzane:

a. Unikaj transakcji z kupującym/sprzedającym, który za wszelką cenę miga się od podania swoich danych, zmienia ciągle miejsce odbioru lub cenę i podaje niejasne informacje. Promujemy tu uczciwe i przejrzyste zasady współpracy. 

b. Korzystaj z wiedzy, którą udostępniają inni – jeśli masz wątpliwości, dotyczące kupującego/sprzedającego – zasięgnij opinii u innych użytkowników, którzy mieli już z nim kontakty biznesowe, sprawdź jakie opinie sprzedający ma w portalu.

Co zrobić jeśli zostałem oszukany?

Jeśli padłeś ofiarą oszustwa lub próby wyłudzenia, powiadom o tym niezwłocznie najbliższą jednostkę policji. Ponadto pamiętaj o poinformowaniu o tym fakcie pozostałych użytkowników portalu, wystawiając nieuczciwemu kontrahentowi stosowny komentarz. Przekaż policji jak najwięcej szczegółów, dotyczących sytuacji – treść ogłoszenia, podane przez nieuczciwego użytkownika dane, etc. Im więcej danych podasz, tym łatwiej będzie policji odnaleźć winnego.